In het startdocument geef je een complete beschrijving van het spel Boswandeling. Iemand die niet de beschikking heeft over de projectopdracht, moet aan de hand van jullie startdocument kunnen begrijpen wat het spel inhoudt. Bovendien moet uit het startdocument duidelijk worden hoe jullie het project gaan aanpakken.
Om het startdocument te kunnen schrijven, heb je genoeg aan de informatie die staat op de eerste pagina van de projectopdracht (plus een beetje denkwerk). Het startdocument bestaat uit de volgende onderdelen.
Hieronder staat van elk onderdeel aangegeven waarover je in dat onderdeel moet schrijven. Je moet aan alle genoemde eisen voldoen om een voldoende te halen voor het startdocument.
Zorg ervoor dat er geen taalfouten in jullie startdocument staan. Je kunt in ieder geval de spellingscontrole uitvoeren.
In de inleiding geef je in het kort de volgende informatie:
In het gedeelte over Boswandeling geef je de volgende informatie:
Geef aan welke spellen er in het bos gespeeld kunnen worden. Maak onderscheid tussen getalspellen en letterspellen. Geef van elk spel:
Over de kaart van het bos geef je de volgende informatie:
Neem een tekening op van de kaart. Uit de tekening moet duidelijk worden welke gegevens bij welke locatie in het bos horen. Later in het project gebruik je deze tekening om de kaart te programmeren. Je mag meerdere tekeningen maken als je de gegevens niet in één kaart kwijt kunt. Alle gegevens die je nodig hebt, kun je halen uit het voorbeeld van het spel. Tevens is er een lijst met omschrijvingen waaruit je kunt knippen en plakken. Dat scheelt heel wat typwerk.
Vermeldt onder gereedschap van welke programma's en programmeerbibliotheken je gebruikt maakt. Er komt dus te staan welke IDE je gebruikt en dat je gebruikt maakt van de Console API.
Je mag programmeren in één van de volgende programma's:
Het is toegestaan om meerdere IDE's te gebruiken, maar dat kan problemen opleveren. Het is verstandig om met de hele groep te kiezen voor één IDE.
De globale planning bestaat uit een tabel waarbij van elke (duo)product aangegeven staat wie het uitvoert en wanneer het product klaar is. Je kunt hiervoor onderstaande tabel gebruiken. In de kolom oplevering schrijf je een datum en een tijd.
Soort product | Productnaam | Door | Oplevering |
---|---|---|---|
functie | VergelijkGetallen | ||
functie | Voedingswaarde | ||
functie | Terugreis | ||
groepsproduct | Getalfuncties | ||
spel | Kluis | ||
spel | Eekhoorn | ||
spel | Postduif | ||
groepsproduct | Getalspellen | ||
functie | Alfabetisch | ||
functie | Ontcijfer | ||
functie | VerwijderdeKlinkers | ||
groepsproduct | Letterfuncties | ||
spel | Alfabet | ||
spel | Geheimschrift | ||
spel | Klinkers | ||
groepsproduct | Letterspellen | ||
kaart | Omschrijvingen | ||
kaart | Spellen | ||
kaart | Richtingen | ||
groepsproduct | Kaart | ||
eindspel | Voorwerpen | ||
eindspel | Laatste veld | ||
eindspel | Spelconditie | ||
groepsproduct | Boswandeling |